Mediaplatform Rocket Fuel neemt [x+1] over

  • Media
  • 12 aug 2014 @ 14:59
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Online advertisingInnovatieVerkoop

Rocket Fuel, een toonaangevend media-inkoopplatform voor geautomatiseerd online adverteren, maakt vandaag een belangrijke overname bekend: het bedrijf koopt voor circa 230 miljoen dollar aanbieder [x+1] van programmatic marketing en datamanagement-oplossingen. Deze overname betekent groei in slagkracht voor geautomatiseerde advertising.

[x+1] is een pionier op het gebied van programmatic marketing en levert een geavanceerd platform waarmee marketeers in staat zijn om hun data en klantervaring te optimaliseren voor zowel betaalde als eigen digitale kanalen. Met dit platform hebben klanten zelf controle over hun data alsook website-optimalisatie-oplossingen en beschikken zij over zowel klantdata als data van derden.

Het nu overgenomen [x+1] staat onder leiding van een ervaren team brand- en technologiemanagers waaronder oprichter en CSO Ted Shergalis. Het bedrijf telt bijna 200 medewerkers en is gevestigd in New York, Connecticut, Michigan, Chicago en San Francisco.

'Met de toevoeging van [x+1] zien we kansen om een grotere markt te betreden', zegt George John, bestuursvoorzitter en CEO van Rocket Fuel. 'De sterke combinatie van [x+1]’s data managementplatform en onze zelflerende optimalisatie-technologie voor big data opent de deur voor nieuwe mogelijkheden om de marketing voor onze klanten te verbeteren. Dankzij deze fusie zijn we in staat om onze klanten een uitgebreid platform te bieden waarmee zij al hun digitale data eenvoudig kunnen beheren.'

John Nardonne, bestuursvoorzitter van [x+1] laat weten: 'Wij zijn verheugd om onze krachten met Rocket Fuel te bundelen, dat een bewezen track record heeft als het gaat om het verbeteren van de ROI van online marketing campagnes. Onze datamanagement- en marketingoplossingen zijn complementair aan Rocket Fuel’s services en deze samenwerking creëert meer advertentie mogelijkheden voor klanten.'

De overname betekent voor Nardone dat hij zal toetreden bij Rocket Fuel als Executive Vice President en General Manager. George John blijft de eerste man. 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken